(+420) 777 156 057 nebo 211 221 758

LevnéMoto ul. Hulická 2738, Praha 9

rozebrany motor na Lydu - diskuze

reagovat
rozebrany motor na Lydu  
2010-02-04 10:34:43
avatar

robert (anonymný užívatel)

Zdravím,
tak se mi rozbila moje Lyda 203. Zmizel mi olej a přestala chladit. Po rozebraní jsem zjistil, že mi skrze hřídélku, která pohání vodní pumpu, dostal olej do vody. Vznikla tam taková hustá emulze a plastové kolečko, které to celé pohání, tu emulzi neutáhlo a prasklo. Tím pádem se mi kvůli nedostatku oleje lehounce přidřel válec (ale opravdu lehce, ještě to není na výměnu). To horší je, že to přestalo chladit, nějak se to celé zkroutilo a píst se dotkl ventilu. Tzn. se poškodil ventil, přestalo to mít kompresi a bylo...
Stále to ještě dávám dohromady, ale chtěl bych vám ukázat fotky z toho, co jsem už udělal a co ještě ne.... Myslím, že by to někomu mohlo pomoci... Jinak hlava kupodivu po vychladnutí není zkroucená. Už jsem ji nechal změřit na 3D měření...
Jestli máte nějaké dotazy, tak zkusím odpovědět a poradit...
m <a class="postlink" href="http://www.rajce.net/u322654">http://www.rajce.net/u322654</a> m
Re: rozebrany motor na Lydu  
2010-05-23 02:56:44
avatar

robert (anonymný užívatel)

Tak už jsem to celé složil a zase spokojeně jezdím... Všem co vlastníte Lydu bych každé 2000km doporučil sundat kryt vodní pumpy - obrázek DSC02974 (3 šrouby - žádný problém). Potom dotáhnout s citem vrtulku, která prohání vodu celým chladícím okruhem. Důvod je ten, že pod tou vrtulkou je těsnění ASI z teflonu. Jedno je přímo na té vrtulce (ze zadní strany tzn. není vidět...). Druhé je přidělané k motoru (obrázek DSC02953) a přiléhá na něj z druhé strany. Pokud se vám to ošoupe, tak se vám dostane buď olej do vody nebo voda do oleje, takže průser... Mě to proteklo po 2300km... Tím že to dotáhnete, zvýšíte opět přítlak té vrtulky s těsněním na to druhé těsnění. Tzn. ikdyž se vám to trošku ošoupe, tak to zase dotáhnete a je to v pořádku... MUSÍTE to udělat s citem nebo raději sundat celý kryt a dotáhnout tu v ruce, PROTOŽE ta vrtulka je samozřejmě poháněná nějakou tyčkou (hřídélkou - obrázek DSC02953) a na té hřídélce je v motoru ozubené kolečko (obrázek DSC02977), které tu hřídélku roztáčí. Jenže toto ozubené kolečko je z PLASTU, tzn. jak za to zaberete, tak vám rupne to plastové kolečko a malér je na světě! Možná bych všem raději doporučil rovnou sundat celý kryt motoru (obrázek DSC02914 - celý ten kryt jak je k němu přidělaná vodní pumpa...). Je to cca 15 šroubů. Není se čeho obávat. Nic vám nikde nevypadne a jedné co musíte udělat, je vypustit před tím olej, protože je to celé v olejové lázni. Ještě pozor na těsnění, které je okolo krytu motoru, aby se vám jedna půlka nepřilepila na kryt a druhá na vlastní motor... Pak by jste ho mohli přetrhnout. Pak tu hřídélku můžete chytit normálně do kleští a dotáhnout to... Tím pádem, vám neprasken to plastové ozubené kolečko.

Napište mi svůj názor na tohle, přemýšlím, že bych tenhle návod dal přímo do sekce Údržba... Jestli to byla akorád vyjímečná vada u mě nebo by to opravdu měl udělat každý...