(+420) 777 156 057 nebo 211 221 758

LevnéMoto ul. Hulická 2738, Praha 9

nastavení karburátoru - diskuze

reagovat
nastavení karburátoru  
2009-01-20 01:19:06
avatar

erik (anonymný užívatel)

Zdar, chcem sa spytat na nastavovanie bohatosti zmesi. Pise sa o vzduniku a 2,5 otacka a tak, ale pravdupovediac, moc nechapem ako to funguje icon . Vymenil som vzduchovy filter a sa mi to dost dusi, takze mam asi chudobnu zmes, ale neviem ako nastavovat ten karburator a ktora srutka na co sluzi. Mohol by mi to niekto objasnit, bol by som velmi vdacny. Dik moc za pomoc
Re: nastavení karburátoru  
2009-01-20 01:19:41
avatar

1965 (anonymný užívatel)

ic proti, ale pokud nevíš ''ktora srutka na co sluzi'' tak bych se do takových úprav na motoru nepoštěl, a nechal jsi to seštelovat u někoho kdo tomu rozumí. Karburátor opravdu nenastavíš tím že pokroutíš pár šroubama.
Re: nastavení karburátoru  
2009-01-20 01:20:02
avatar

erik (anonymný užívatel)

Pokud jsi vyměnil filtr za sportovný to znamená že ti tam jde víc vzduchu musíš dát i vědší trysku je odzkoušená 108 se závitem M5 coco
Re: nastavení karburátoru  
2009-01-20 01:20:36
avatar

Gigolo (anonymný užívatel)

Vytiahneš to celé von ako si popisoval. Potom z šupátka vyvlečieš lanko stlačením pružinky. Ostane ti v jednej ruke lanko s pružinkou a deklom a v druhej šupátko s ihlou. Ihlu opatrne vyberieš, býva zaistená ešte pružinkou. Pozrieš na akej polohe máš zaisťovaciu segerovku a podla toho sa rozhodneš. Keď ihlu zvihneš je zmes bohatšia a naopak. Ja mám v strede.
Re: nastavení karburátoru  
2009-01-20 01:20:59
avatar

george (anonymný užívatel)

No s karbecem asi takhle: pokud vyměníš filtr za otevřenej, nemáš šanci seštelovat karbec hlavní tryskou která tam byla, ale nutně musíš vyměnit hlavní trysku za větší. Jinak budeš mít směs chudou pořád a můžeš se štelováním bohatosti dělat co chceš.
Takže pokud je dle rad odzkoušená 108 tak ji tam určitě dej. Doporučuji si koupit ještě o stupeň větší a o stupeň menší, tzn. tak 110,112 a 106 až můžeš laborovat. Záleží totiž na dost okolnostech jakou hlavní trysku zvolit - na teplotě vzduchu, nadmořské výšce v jaké jezdíš atd. Na zimu a na léto je také vhodná jiná tryska.
Takže vyměn hlavní trysku za větší, třeba 108 a pak sešteluj mix šroubek na 2,5otáčky. Pokud je směs bohatá, přidej vzduchu na mix šroubu, pokud chudá tak přidej paliva na mix šroubu.
Pokud se ti nedaří naladit mix šroubem, je třeba zvolit jinou hlavní trysku.
Polohou jehly ladíš jen bohatost směsi ve střední poloze plynu, hlavní tryskou v otevřené poloze plynu - max.plyn. Jo pak je tam taky šroubek na volnoběžné otáčky, kterým aretuješ plyn při volnoběhu.
Je důležitý poslouchat motor co dělá, zda se dusí, střílí atak, a pak svíčku jak je barevná - pokud je bílá tak je směs chudá a to je to nejhorší, hrozí propálení motoru, pokud je pěkně cihlově červená je to OK, pokud je černá tak je směs bohatá, je to lepší než chudá, ale stejně to není správně
Re: nastavení karburátoru  
2009-01-20 01:21:19
avatar

Dušanek15 (anonymný užívatel)

Jasně. Nastavit karbec a projet. Pak vychladnout a zkontrolovat svíčku. Pokud je barva blbá znovu nastavit karbec, projet, zkontrolovat barvu svíčky atd..furt dokola, než to bude dobrý.
Jinak ta svíčka by měla být až pro kontrolu nastavení. Já když ladím, tak podle zvuku, barvy kouře z výfuku, pak jestli jde motor snadno nastartovat, jestli se to nedusí na plný plyn atak. Pak nakonec až zkontroluju svíčku.
Tak třeba dneska: měl jsem hlavní trysku 160 a na plný plyn se to dusilo, nešlo to moc nastartovat, z výfuku trochu černej kouř. Takže jsem dal trysku 150-nastartovat to šlo na poprvní bezvadně, jelo to dobře, ale trochu to střílelo do výfuku. Takže znovu rozdělat karbec, dát trysku 155 a výsledek super - krásnej bílej kouř z výfuku, nastartovat to jde na drnc, táhne to pěkně od spodu, na plný plyn drží otáčky a neškytá. Takže 155 správná volba. Něco se pak dá ještě doladit na bohatosti směsi, ale to chce vždy podle modmínek ve kterejch jezdíš.
Re: nastavení karburátoru  
2009-01-20 01:22:27
avatar

mikulášek (anonymný užívatel)

Zdravím.
Vymontoval som sviečku a zistil som že je čierna, suchá. Ešte som ju nemal vybranú, tak som ju očistil a dal naspäť. Chystám sa pri najbližšej jazde na ňu opäť pozrieť. Ak bude rovnaká, čo urobiť bez najmenšieho zásahu?

Pomôže napríklad dať nižšie ihlu? alebo ako "pridať vzduch, resp. ubrať benzín" bez kompletnej demontáže a vybratia karburátora? Všetko tu mám prečítané, keby ma chcel niekto dodrbať. Všade sa tu síce rieši kompletné nastavenie a rozobratie, ale aký dopad bude mať posunutie ihly nižšie? Zmení sa pomer vzduch k benzínu, alebo sa proste iba uberie množstvo a pomer zmesi bude zachovaný?

ps: na druhej strane som si vydýchol, lebo som mal veľké obavy, aby nebola biela a tým som nepodpaľoval ventily. Podľa tohto fóra dedukujem že je lepšie keď je čierna, vtedy to asi neškodí ventilom?
Re: nastavení karburátoru  
2009-01-20 01:22:48
avatar

honza (anonymný užívatel)

Vždy je lepší pokud je svíčka černá, než když je bílá. Ale nejlepší je, když je krásně cihlově červená, to je ideální směs.
Bez otevření karburátoru jde doladit pouze vzdušník(jo, je to ten šroubek na karbecu). To vyzkoušej jako první. Pokud to nepomůže, tak hold budeš muset rozebrat karbec a buď posunout jehlu dolů, nebo pak vyměnit hlavní trysku za menší,pokud ani jehla nepomůže. Záleží na tom, kdy se ti motor dusí. Pokud se dusí při poloze plynu 1/2-2/3 maximální polohy, bude to spíš v jehle, pokud se dusí na plný plyn, je to v hlavní trysce.
Zkus si udělat test: Očistit svíčku a projet mašinu na 1/2 plynu, pak hned zastavit a chcípnout motor. Zkontrolovat svíčku, pokud je černá teď, tak je to v jehle. Pokud ne, tak projížděj mašinu na plný plyn(tak na dvojku, abyses někde nezabil) a zase po chvíli chcípnout.Zkontrolovat svíčku, pokud je černá teď, tak je to v hlavní trysce.
Re: nastavení karburátoru  
2009-01-20 01:23:44
avatar

honza (anonymný užívatel)

Mne sa to trochu pridusí zakaždým, keď idem dole kopcom bez plynu so zaradenou napríklad dvojkou a už je rovinka a jemne pridám, vždy najskôr v prvých sekundách klesnú otáčky skoro úplne ako keď to ide skapať a potom to už krásne sa rozbehne.
V nedeľu som išiel do strmého kopčiska na trojke na maximálny plyn a išlo to ako traktor proste paráda.
Re: nastavení karburátoru  
2009-01-20 01:24:21
avatar

george (anonymný užívatel)

dravím.
Tak som dnes konečne zhodil celú zadkú kapotu a sedlo, idem robiť nejaké maličké úpravy.
Najskôr som vybral tú vec s ihlou... Ihlu som mal presne na strednom teda treťom záreze. Chcel som dať trošku chudobnejšiu zmes, tak som ju dal o jeden zárez na ihle hore - teda znamená že ihla bude viacej zasunutá vo vnútri v tej dierke. Teraz dúfam že pôjde chudobnejšia zmes ak tomu dobre chápem. Najskôr som myslel že keď ju dám na najspodnejší zárez že pôjde zmes chudobnejšia, ale tým pádom bude ihla viac "dvihnutá", takže som ju dal o jeden zárez hore.
Pri nasadzovaní naspať mi po zašrobovaní toho vrchu išiel stále plyn ako keby bolo pretrhnuté lanko. Potom sú v tom valčeku v ktorom je ihla 2 také zárezy /cez jeden sa dáva dole lanko/ a v tele karburátora sú dva výčnelky. Jeden väčší jeden menší. Dal som to do tých zárezov aby to zapadlo tak hlbšie, a vypadá to že už plyn má odpor, teda by to malo byť O.K. Dúfam že tie zárezy nemali byť nastavené na sanie vzduchu a na odchod zmesi do válca, lebo som ju ešte neštartoval...
Ešte som zhodil vzduchový filter, ktorý idem vyčistiť. Je to vlastne airbox s dvoma asi 0,5 centimetrovlými plátkami špongie, to je celý vzduchový filter...

Ďalej chcem ešte vymeniť benzínovú hadičku, hadičku odvetrávania kľukovky, pozrieť na zadnú žiarovku lebo mám asi jedno vlákno vypálené a ďalšie drobnosti. Ihlu možno ešte budem upravovať viackrát...