george (anonymný užívatel)
No s karbecem asi takhle: pokud vyměníš filtr za otevřenej, nemáš šanci seštelovat karbec hlavní tryskou která tam byla, ale nutně musíš vyměnit hlavní trysku za větší. Jinak budeš mít směs chudou pořád a můžeš se štelováním bohatosti dělat co chceš.
Takže pokud je dle rad odzkoušená 108 tak ji tam určitě dej. Doporučuji si koupit ještě o stupeň větší a o stupeň menší, tzn. tak 110,112 a 106 až můžeš laborovat. Záleží totiž na dost okolnostech jakou hlavní trysku zvolit - na teplotě vzduchu, nadmořské výšce v jaké jezdíš atd. Na zimu a na léto je také vhodná jiná tryska.
Takže vyměn hlavní trysku za větší, třeba 108 a pak sešteluj mix šroubek na 2,5otáčky. Pokud je směs bohatá, přidej vzduchu na mix šroubu, pokud chudá tak přidej paliva na mix šroubu.
Pokud se ti nedaří naladit mix šroubem, je třeba zvolit jinou hlavní trysku.
Polohou jehly ladíš jen bohatost směsi ve střední poloze plynu, hlavní tryskou v otevřené poloze plynu - max.plyn. Jo pak je tam taky šroubek na volnoběžné otáčky, kterým aretuješ plyn při volnoběhu.
Je důležitý poslouchat motor co dělá, zda se dusí, střílí atak, a pak svíčku jak je barevná - pokud je bílá tak je směs chudá a to je to nejhorší, hrozí propálení motoru, pokud je pěkně cihlově červená je to OK, pokud je černá tak je směs bohatá, je to lepší než chudá, ale stejně to není správně