(+420) 777 156 057 nebo 211 221 758

LevnéMoto ul. Hulická 2738, Praha 9

čínská baterka - diskuze

reagovat
Re: čínská baterka  
2009-02-06 01:47:30
avatar

bandita (anonymný užívatel)

Pokud je dobíjení konstruováno a nastaveno pro použití gelového aku nic nebrání jeho použití a zaručení životnosti , ale to není případ dobíjecího
regulátoru u Bashana.
Re: čínská baterka  
2009-02-06 01:48:06
avatar

fogl (anonymný užívatel)

gelovka je spatna volba ponevac GELOVA baterie tzv. celovápníkové, tedy baterie, které mají kladné i záporné desky s příměsí vápníku. Tyto baterie totiž vyžadují vyšší hodnotu dobíjecího napětí (většinou nad 14,6V). Toto napětí většina vozů nedodává. Baterie se tedy postupně vybíjí a obvykle do dvou let dojde k jejímu znehodnoceníi

idealni sou ty bezudrzbovi hermeticky uzavrevy jinak je to klasika s elektrolitam
Re: čínská baterka  
2009-02-06 01:48:28
avatar

eda (anonymný užívatel)

taky ted resim novou baterii, a zatim to vypada na novej kaslik. napisu to sem jenom jako informaci:
odesla mi baterie a ani nesla nabit, tak sem ji otevrel a zjistil ze je sucha, tak sem tam nalil elektrolit, a uz se nabijela, ale po nabyti ani nenastartovala. Odnesl jsem ji kramu s aukumulatorama. tam mi rekli ze je gelova a ze sem ji tim elektrolitem vubec nepomoch, ale ani neublizil, ze byla stejne uz spatna. koukli do katalogu a zadnou gelovou v tomhle rozmeru a s kapacitou 9Ah nenasli. volali do velkoobchodu a tam jim sdelili, ze je technicky temer nemozne vyrobit tenhle rozmer s takovouhle kapacitou.
jak znam technickou vyspelost ciny, odhaduju kapacitu cinske baterie tak na 3Ah (docela zajimave by bylo koupit si ji u prodejce a pred nim zmerit kapacitu, i kdyz vysledek by nikoho neprekvapil)
ovsem nejlevnejsi by bylo tam koupit elektrolitovou.
Jaky je Vas nazor, jak moc je tekuta baterie na 4kolku nevhodna?
Re: čínská baterka  
2009-02-06 01:48:50
avatar

don mekeli (anonymný užívatel)

já osobně mam elektrolit, nejsem první majitel a tak nevim jestli ta baterka co tam mam je origo nebo měněnná... ještě sem na ni ani nekoukal, páč to nebylo zapotřebí.. já měním postupně vše co odejde (uzder)
ale jinak jsem s ní velice spokojen... jelikož nemám příliš času na ježdění tak jezdím cca 1x do tejdne a to max 1hodinu a vždy nastartuju i za nižších teplot...
jen jedna nevýhoda- trochu ukapává z přepadu a tak mam trochu zoxidovanej kaslík...
Re: čínská baterka  
2009-02-06 01:49:15
avatar

ales (anonymný užívatel)

Já osobně bych nikdy nedal do těchto čtyřkolek gelovou baterii. A jak tady píšete že Vám vydřžela dva nebo tři roky tak to je dost málo. Na mojí Yamaze mám baterku 4 rok, samozřejmě gelovou, a v pohodě funguje. U gelové baterie je nutné dodržet max. dobíjecí proud což je 14,5 V. Dá se dobít i klasickou nabíječkou na olověné aku, ale musí mít regulaci dobíjecího proudu. Při připojení gel. baterie si tam propojte voltmetr a nastavíte těch 14,5V a můžete nabíjet. Pozor napětí u gel baterie nesmí klesnout pod 12 V. Jinak se rapidně snižuje její životnost. Hlavně při zazimování je nutné to kontrolovat nebo připojit k nabíječce, která má udržovací dobíjení. Pokud bych se rozhodl na čtyřkolku dát gelovku tak bych prvotně zakoupil zkratový usměrňovač-regulátor dobíjení pro alternátory. Ale cena baterie + regulátoru je cca kvalitní regulátor 2500,- + baterka 1 000,- a jsem v tom za 3500,- cca. Za ty prachy koupím skoro 6sk olov. akumulátorů.
Re: čínská baterka  
2009-06-16 20:50:58
avatar

bandita (anonymný užívatel)

iež osobne zastávam olovené akumulátory.
Do čínskeho "nekvalitného" stroja by som nedal kvalitnú "citlivú" gélovú batériu. Sami vidíte ako dobíja resp. prebíja, prípadne nedobíja alternátor...
Gelové sú oveľa citlivejšie na nabíjacie prúdy, treba špeciálnu nabíjačku, sú proste zraniteľnejšie a v neposlednom rade dávajú menší nárazový prúd, proste tam treba olovo a hotovo s:grin: icon s:grin: s:grin: icon s:grin: