KartVarle (anonymný užívatel)
Can-Am začínal jako závodní série pro Group 7 sportovních jezdců se dvěma závody v Kanadě (CAN) a čtyř závodů ve Spojených státech amerických (AM).Série byla původně sponzorována Johnson Wax.Série se řídí pravidly, která se nazývají v rámci kategorie FIA Group 7 s neomezeným objemem motoru a pár dalších technických omezení.
Kategorie Group 7 byl v podstatě Formula Libre pro sportovní vozy; Předpisy byly minimální a je dovoleno neomezené velikosti motoru (a nechá přeplňování turbodmychadlem a přeplňování), prakticky neomezené aerodynamiku, a byli tak blízko, jak jakékoli významné mezinárodní závodní série vůbec dostal na cokoliv. Tak dlouho, jak vůz měl dvě sedadla a karoserie uzavřením kola, a setkal základní bezpečnostní standardy, to bylo legální. Skupina 7 povstal jako kategorie pro non-homologovaný sportovní auto "speciálů" v Evropě a na chvíli v roce 1960 skupina 7 závodech byl populární ve Velké Británii, stejně jako třídy v závodech do vrchu v Evropě. Skupina 7 vozy byly určeny spíše pro krátkou vzdálenost sprinty než pro vytrvalostní závody. Některé skupiny 7 vozy byly také postaveny v Japonsku Nissan a Toyota, které však neměly konkurovat mimo svou vlast (i když někteří z konkurentů Can-Am šel závodit proti nim občas).
SCCA závodní sportovní automobil se stává více populární s evropskými konstruktérů a řidiče a USA silničních závodů pro velkokapacitní sportovních jezdců nakonec vedla k Group 7 Can-Am série. Tam byla dobrá cena a vzhled peníze a spousta obchodu podkladu;série byla lukrativní pro jeho konkurentů, ale vedla by jeho konci, v opravdu odporné automobily s více než 1000 koňských sil (750 kW) (některé týmy tvrdili 1500 hp (1100 kW), v kvalifikaci čalounění), křídla, aktivní přítlak generace, velmi lehký hmotnost a neslýchané rychlostí. Podobné Skupina 7 vozy fungovaly v seriálu European Interserie, ale tohle bylo mnohem nižší, než klíč Can-Am.
On-trati, série byla původně dominovala Lola, následuje období, ve kterém se stala známou jako "Bruce a Denny Show", týmu dominuje práce McLaren do Porsche 917 byla zdokonalena a stal se téměř nepřekonatelný. Po odstoupení Porsche, stín dominoval v minulé sezóně před Can-Am vytratil být nahrazen Formule 5000. Racing byl málokdy close - jedna značka byla obvykle dominantní - ale hluk a podívanou vozů z řady vysoce populární.
Energetická krize a zvýšené náklady na soutěžení v Can-Am znamenalo, že řada složený po poměrně nevýrazného 1974 období;jediná série letoun Formula 5000 se stal vedoucím silniční závodní série v Severní Americe a mnoho řidičů Can-Am a týmy i nadále závodit v tomto. F5000 panování trvalo jen dva roky, se druhá generace Can-Am pozor. To byl zásadně odlišný řada zpočátku založen na přestavěném Formule 5000 vozů s orgány closed-kol. Tam byl také třídní 2L založený na Formula Two podvozku.Druhá iterace Can-Am vytratil jako IMSA a CART závodní stal se více populární v začátku roku 1980, ale zůstal aktivní až do roku 1987.
Can-Am je stále dobře pamatoval formu závodění kvůli jeho popularitě v té době, velkolepé auta a lineup talentovaných jezdců. Vozy Can-Am zůstanou populární v historickém závodění.