(+420) 777 156 057 nebo 211 221 758

LevnéMoto ul. Hulická 2738, Praha 9

Jak vylepšit Čínu - diskuze

reagovat
Jak vylepšit Čínu  
2012-08-25 09:22:41
avatar

Spartan (anonymný užívatel)

Začneme zadní hřídelí protože už jsem ji kdysi částečně rozebíral takže teď akorát přiložím fotky, pokusím se sem dát atest na materiál 15 230- je to jenom vzor ale liší se pouze tím že pevnostní zkouška je dělána na průměru 10mm, to znamená že jsou tam o nějakých 300MPa větší hodnoty ale složením nebo vrypovými zkouškami to zůstává obdobné, další důvod proč nemám přímo na ten materiál tak to taky něco stojí a už tak ta výroba nebyla levná. Jinak co se týče mechanických vlastností toho čínského materiálu a zhruba typu oceli si musíte ještě chvilku počkat. Jinak nějaké to popsání těch konkrétních ocelí nato vhodné už jsem jednou dělal tak jenom to tu zkopíruji at si to můžou přečíst i lidi co to ještě neviděli :
Takže po dlouhém zkoumání materiálu jsem došel k závěru že oceli třídy 16 jsou sice nejpevnější (taková ocel 16 341 má dokonce mez pevnosti 1222MPa) ale jsou sci-fi pokud je chcete sehnat, zajmal jsem se o ně a přečet jsem pár odborných článků a kdybych tu mohl kousek konstatovat tak bych k nim řek asi toto: jsou to oceli které se u nás používali před druhou světovou válku ale i po ní až do roku 1989 kdy po rozpadu socializmu se tato jistá firma pravděpodobně privatizovala, nebo rozprodala a tento materiál zanikl pod značením jaké je v českých normách dodnes. Když jsem pátral dál tak jsem zjistil že dneska podobné "slitiny" výrábí nějaké americká firma ale jen pro zajmavost jsou to názvy typu : 20Ni4,5Cr1.5W (16 720)- toto je sice ten český materiál ale pod podobným značením je i ten americký materiál.
Re: Jak vylepšit Čínu  
2012-10-19 08:04:58
avatar

Spartan (anonymný užívatel)

No a teď k věci, jako vhodný materiál doporučuji 14 341, 15 142 nebo již zmiňovaný 15 230, jsou to materiály dostupné třeba ve firmě ferona. Tyto materiály jsou vhodné mimojiné i na výkovky, k povrchovému kalení, na ojnice, šrouby.. a dokonce ten materiál 15 230 je i dobře svařitelný a proto je na výrobu zadní osy asi nejvhodnější i když ta ocel třídy 14 341 má větší pevnost ale zase problém může být s dostupností. Takže snad jsem tímto článkem někomu aspoň trochu pomohl a časem můžu přidat atesty k těmto materiálům a diagram tahové zkoušky pro aktuální originální zadní osu co na bashanu ale dejte mi čas a očeklávejte pod tímto tématem novou rubriku kde to rozeberu a at to mají všichni na očích jinak co se týče ložisek, tak jsem tam nechal normální jednoředé 2RS bohužel si nevzpomenu na přesný název, ale stejně ložiska na 250-11b jsou jinčí než na 200-s11, jinak co doporučuji ještě přidat na zadní už kyvné vidlici tak to je asi vodítko řetezu, viz foto zítra a taky asi pořádné vložky což se mi ale nepovedlo protože já mám ty pouzdra vykřivené a nevím jak bych to vyrovnal, Jinak klasika je vyměnit šrouby a chtěl bych upozornit na zadní tlumič na 250-11b, protože já jsem si tu pružinu kdysi moc utáhl aby to mělo lepší jízdní vlastnosti ale jak se s tím skákalo.. tak ten tlumič ty síly nevydržel a prostě praskl viz foto, takže to je asi takové jedno z mojich upozornění